onsdag 6 april 2016

DAGS ATT BESTÄMMA FÄRG, TÄTHET, SLINGOR....

Jaha, vilken enkel uppgift jag har framför mig...
Inte nog med att jag ska välja en peruk. Nej, nu ska jag utgå från en tom hätta, som ännu inte är tillverkad.
Jag sitter i frisörstolen och berättar för Therese att jag hela förmiddagen suttit och sökt på olika frisyrer. Olika hårfärger...Snart blir jag väl tokig på detta ;)
Här är slingor jag har att välja på. 
I bakgrunden syns en ring därifrån jag ska välja tätheten, skitsvårt att veta och fatta!


Till slut hamnar vi på den ljusa peruken, nr 2, Pretty. Fast i Vitel Hair. 
Therese frågar om jag bestämt mig för det håret. Ja, det gick ju att styla mer än Cyber Hair.
Mmm, jag tyckte det håret kändes lite lite vassare...
Nej, säg inget mer. Jag har ju bestämt mig. 
Alla desa val. Gör jag bort mig nu?? Min cyberperuk har ju mjuka strån. Åh!!!
Nu koncentrerar vi oss på hårfärg. Det blir 2 ljusa toner med en mörkare slinga, som jag även vill ha i hårbotten.
Hedda kommer då och berättar att det är knyterskor i Thailand som ska göra min peruk.
De är ju inte utbildade frisörer så när vi säger mörk botten får vi ibland peruker med en 5cm mörk utväxt från hårbotten och ner. "Mörk hårbotten". 
Therese ska ringa ner till Carl M Lundh i Malmö innan hon fyller i alla uppgifter på nätet.
Malmö ska i sin tur ringa ner till Thailand och förklara exakt hur min peruk ska se ut.
Så håll alla tummarna för att knyterskorna förstår hur jag vill ha det.
Luggen kommer komma lång, då kan vi/Therese klippa den som jag vill ha sen.
Längden bestämmer vi efter mycket om och men till 30 cm från nacken.
Hellre lite för lång från början känner jag. Då kan jag känna mig för och sedan klippa upp lite.

Min mörka peruk, Haylee cyber hair, lämnar jag in så hon får styla till den.
Jag har så ont i axlar och händer att jag inte klarar att blåsa till frisyren själv.
Det är därför jag nu ska välja en längre som inte behöver stylas.


Therese tar bort tofsarna ur min Pretty. Jag vill ha den i 2 tofsar, för märker jag inte hur trasslig den är , jämt!! Nytvättad, sprayad med Enhancer och genomborstad. Ändå kan jag inte dra fingrarna genom håret.
Therese säger nu att jag inte ska tänka så. Låt bli att dra fingrarna igenom. Fixa frisyren och låt den sen vara. Hmmm. Ok, ska försöka. Men jag vill verkligen inte ha tovigt här.
Oäkta med fall blir alltid tovigt, jag vet.

Nu klipper hon av lite på längden. Plattar den med en 80-gradig plattång. Lockar sen några av de kortare slingorna.


Jag har sminkat mig idag efter konstens alla regler...ja i alla fall efter Johannas knep från förra veckan.
Jag visar Therese korten från den dagen och vi skriver ut det med peruk för att ha att skicka med som bild på hur jag vill ha min nya peruk.
Therese får markera var den ska kortas av.
Då kommer jag på att jag nog har en bild på mig utan tofsar. Inte världens snyggaste. En selfie jag skickat till min mor som nu är i Åre och ville se en bild på mig då jag hade sminkat mig själv...
En ny flaska Enhancer måste jag köpa. 185 kr. Det går åt mycket till min ljusa peruk.

Vi ses om 6 månader säger jag när jag går.
NEEEJJJ! Du måste komma in snart igen säger Therese förstört.
Ja, men jag tänker att det tar 3-6 månader innan min peruk är klar. Tar jag i så blir det ju positivt om den kommer tidigare :)
Du ska ju prova hättan när den kommer hit ifall något ska justeras, Sen skickas den tillbaka igen och görs klart.
Kommer sen på att min mörka peruk ju är klar för styling. Så jag kommer nog snart tillbaka!

Jag ringer Peder när jag är klar för att bli upphämtad. Det blåser småspik och jättekallt.
Ont och värk får jag alltid efter att ha suttit så länge i frisörstolen och kyla förvärrar värken tyvärr.
Då han kommer med bilen och jag stiger in säger han: Oj vad snygg du är idag.
Jag blir så glad! Detta behöver jag just nu. Helt slut som jag är i kroppen och hjärnan.
Vi går ut och äter ikväll säger han. Ja, vi kanske ska passa på när jag är så snygg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar