måndag 8 januari 2018

SNORKLAR, DYKER ÖVER JUL OCH NYÅR

Jul och nyår firar i värmen.
Turkost salt hav och stränder så vita att vi blir bländade.

Lite nervös är jag då jag ska ta på mig snorkel och cyklop.
Min mössa får inte hamna under cyklopet.
När cyklopen ska av håller jag hårt med ena handen på mössan så den inte ska åka av.
Lite pillrigt är det då cyklopets gummi gör allt för att jobba emot min vilja.


Jag tar mitt första dyk med tub!!
Och även detta går bra med mössan på!

Innan jag får simma iväg ska jag klara vissa övningar.
Bland annat få in vatten i cyklopet och sedan tömma det "med näsan".
Vrida cyklopet upp och ner.
Jag berättar för min instruktör att mössan inte får åka av.
Är det cancer du har? Frågar han.
Nej,  och jag berättar min historia.
Nu känns det bättre. Han vet varför och om jag blir nervös över mitt cyklop och mössan.



På självaste Julafton går vi bort till hotellet vi bodde på för 4 år sen och överraskar en kär vän.
Hon skriker av glädje och kramas och kramas.
En liten julklapp har vi med och den blir så uppskattad.
En jultomte som klättrar uppåt på ett rep och har en klocka i handen.
Var gång hon ringer på klockan ska hon tänka på oss, och vi ska komma direkt :)


Nyår firas på en annan ö med en jättefin buffé, uppträdande och ett gigantiskt fyrverkeri.
Vår entrébiljett är en sjal som ska bäras under hela kvällen.
Är vi i Indonesien ska det ju synas. 


Dagen inna vi ska lämna ön Siquior hyr vi en vespa och åker runt ön.
Ser många vackra vattenfall och öde stränder. 
Vi tar en avtagsväg ner till ännu ett boende från 4 år sedan. 
Efter en promenad ner till vår bungalow på stranden så svalkar vi oss med gott att dricka i restaurangen.
"Vårt" bord är ledigt och här är en bild med mig.
För 4 år sedan i tofs. Idag med lite lite hår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar