tisdag 5 november 2019

PROVAR PERUKER

Jag sitter hos min frisör och väntar på att hon ska hitta på någon ny frisyr till min.
Gärna lite mörkare. Lite höstfärg.

En peruk som sitter bra på mig är inte lätt att hitta.
Alla är för stora.
Alla hättor kliar.
Jag har på tok för litet huvud. Tyvärr!

Medan hon är ute och rotar i kartonger tittar jag på nyheterna som nyss kommit in.

Visst är de läckra.
Långt mörkbrunt hår med mittbena.
En tuff kort page i ljus ton med rosa slingor.
En tuff spretig rödtonad frisyr.
En grå page.
En manlig frisyr med skägg och mustasch.
Och kolla det mörkröda håret med så snygg fläta som går runt hela huvudet.
Det ljusa långa lockiga håret var en dröm för mig tidigare.

Nu vill jag ha en kort frisyr.
Orkar inte se alla långa hårstrån som faller av.


Ett blont hår som färgats grått med rosa ombre.

Ett ljus hår som fått mörk botten samt fina lockar.


Så var det detta med kort nacke och bena åt rätt håll.


Provar och provar.
Min frisör springer ut och in för att hitta andra varianter.
Jag orkar inte fota alla frisyrer då färgerna inte stämmer alls med vad jag vill ha.


Om jag vill ha kort nacke kan jag inte ha äkta hår.
Det blir tydligen för spretigt...


Detta är en barnperuk som min frisör ska ta hem i ljusare färg.
Den enda hättan som sitter bra på mig, och som inte kliar.
Men hur tuff kan den bli???


Jag har sett ut en frisyr som jag kan tänka mig.
Just denna finns inte i liten storlek, så jag får en ny tid om 2 veckor. Då hoppas vi båda att hon hittat och fått hem någon liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar