torsdag 5 mars 2020

MÖSSA INOMHUS

Vintertid tar jag av mig peruken för att spara på den.

En varm skön mössa som det inte blåser igenom åker på.
Och så mina on ears lurar som tål både regn och snö, från Urbanears.


Idag tar jag på mig mössan och hörlurarna och ger mig ut på en promenad som bjuder på både sol, duggregn kalla vindar.
Det blir en promenad på över 12.000 steg. 
Så nöjd att min kropp orkade med en långpromenad.
Heja mig!

Då jag kommer hem tar jag av mig jacka och stövlar. 
Fortsätter lyssna på min ljudbok från Storytel som snart är slut.
Jag tar ett glas vatten och sätter mig i soffan.
Långt senare går jag in i badrummet.
Då jag tittar till i spegeln får jag mig ett gott skratt.
Jag har fortfarande mössan på mig!
Nu är det länge sen det var kallt, så jag har oftast gått med peruken på och då sitter hörlurarna på, helt ok.
Mössa är tydligen lika varm som min peruk.
Att jag inte reagerade på att inga hårstrån var i vägen i ansiktet??
Jaja, nu ligger mössan på hatthyllan och håret är kammat.

En värmande kopp te i min favoritfåtölj med utsikt över uterum och trädgård. Det blir min meditativa eftermiddag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar