fredag 11 november 2022

NY TOPPER

 

Jag bokade en tid hos min frisör efter ett långt telefonsamtal. Har endast haft peruk förut men nu fick jag prova några olika toppers. Vi började med blonda. Några hade för liten hätta så om det skulle blåsa ute var jag rädd att det skulle synas att jag har tunt/nästan inget hår upptill. Då letade hon fram några andra varianter och bad mig bortse från färg och form. Hon sätter på mig en melerad och direkt säger jag att denna ska jag ha! Framtill är den ljus så min egen lugg kan sticka fram. Baktill matchar mitt mörka hår om det nu skulle blåsa till lite. 

Snedluggen passar perfekt den benan jag brukar ha på mitt eget hår. 

Här syns att mitt eget hår är längre än perukens så min frisör klipper mitt eget hår lite kortare så det kan växa ut lite utan att bli för långt och synas så snabbt. 

Då jag kommer hem sitter min man och jobbar vid datorn. Jag böjer mig fram och kysser honom. Kysser en gång till. Ser du nåt annorlunda med mig? Neej säger han och släpper blicken lite längre från skärmen. Då ser han. Har du köpt en ny peruk! Förklarar då att det är en topper och hur den fungerar. Jättefin och den ser ju helt naturlig ut säger han och kysser mig igen. Båda ler vi stort. Det känns otroligt skönt nu. Att ha hög tofs under mössan känns inte så bra nu i höst och vinter. Nu kan jag ta av mig mössan och ändå känna mig snygg. Denna är i syntet och håller formen. Det jag nu måste tänka på är att inte öppna ugnen!! Får heller inte blåsa med hårtorken! 

4 kammar som knäpps fast i mitt inget hår är isytt från början i denna. Och de sitter så bra att de passar direkt. 

Hemma sätter jag upp toppern på en perukställning men den glider av direkt. På perukstocken sitter den perfekt. 

Jag provar att göra flätor med både mitt egna hår och det syntetiska håret. Det blir inga tjocka flätor, men det funkar ju 😊 

Nu kan jag ha flätor under mössan och känna mig snygg och bekväm 👧


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar