fredag 18 mars 2016

TVINNANDE URKLIPPNING

Jag sitter framför spegeln hos min frisör med min mörka peruk på.
Det är för mycket hår bakpå. I nacken blir det som en bulle. Jag vill ha lyftet högst upp istället. Går det att ordna? Kan Therese trolla? Ja så klart hon kan, min bästa frisör. 

Cyberhair Haylee

Hon börjar med underhåret. Tvinnar en tunn slunga och klipper 2 hack med urtunningssax. Jag förklarar att jag helst skulle vilja ha den 2 cm längre. OK, då tar jag ingenting på längden alltså, säger hon. 
Tunnar ut runt nacken, vid öronen, lite på höger sida av luggen. Som avslutning klippet hon upp överhåret. Nu ska jag tvätta håret för att få fram klippningen. 
När jag nu ska hinna det. Det tar ju så lång tid för nätet att torka. 
Jag berättar hur mycket jag hatar peruken. Hur jag saknar mitt långa ljusa hår. Och hon förstår! Jag kämpar med tårarna. Får inte gråta nu. Har sminkat mig för att gå vidare och fika med en vän. 
Therese börjar skratta, berättar nåt roligt och vänder min sinnesstämning. Hon är helt underbar!!
På golvet nedanför mig ligger en jättehög med hår. 
Hon visar med en spegel hur det ser ut bakifrån. Så snyggt! En litenmidja markerar nu var huvudet slutar och var halsen börjar. 

Cyberhair Haylee

Therese berättar hur stolt hon var då jag kom in i salongen förra veckan på mingelkvällen. Jag var så snygg i peruken. Åh, jag blir riktigt rörd där jag sitter. Min underbara fina frisör. 
Mitt hår verkar inte vilja komma tillbaka. Hon är yngre än jag. Jag hoppas att hon finns kvar så länge jag behöver peruk. 
Så här såg peruken ut i original. 
Nu kommer jag på att fotot är i Peders mobil... Men hittar en bild där man ser den JÄTTESTORA luggen. 

Inte så lik min frisyr efter att Therese satt saxen i den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar