onsdag 19 april 2017

MIN NYA PERUK FRÅN FREEDOM HAIR


En tripp till Helsingborg för att äntligen få se, prova och äga min nya peruk. 
Finaste Jenny möter upp hos Mette och i det pyttelilla köket får jag prova den nya. 
Långt och rakt. Jag ser ut som Kristina Lugn. 
Mette sätter mig i en stol och börjar jobba. Först letar hon upp alla småhår som är sydda under hättan, in mot ansiktet. Det tar en bra stund och både Jenny och Mette pratar och berättar. 


Nu är allt småhår framme. 


Och här har Mette klippt det. Så det ska se lite lagom busigt ut när jag sätter upp det. Och så att inga kanter från hättan syns. 


Stylad och klar. 
Som en fotomodell står jag här medan Mette nyper och fixar i håret medan Jenny fotar och fotar. 

Håret är som en kameleont. Ändrar färg efter väder och ljus. 


Nere vid havet testas den. Det blåser rejält OCH den sitter!!! 




Väl hemma testar jag att göra en liten uppsättning. 


Och en annan. 
Som jag längtat efter detta!!!


Jag har här sprayat håret med vatten och mina egna lockar kommer fram. 
Mette lockade och sprayade på salongen. Men det var inte riktigt min stil. 
Detta är mer jag. Förutom att jag inte längre är blond. 


Det tar tid att vänja mig vid min egen spegelbild. 


Fläta och klämmor håller upp håret. 
Älskar detta med uppsättning!!!


Tvätta håret 

Första tvätten. Jag kammar igenom håret med en bredkammad kam. Äkta 80-talare 😊


Håller peruken under kranen och ser till att allt blir blött. Det tar tid, för det är många hårstrån. 
Sen tar jag lite schampo i ena handen och med handflatan fördelar jag schampo överallt, så gott det går. Känner att det hade bra med fler händer här. 


Torkar försiktigt med en handduk innan inpackningen fördelas överallt. 
Jag hjälper till med min snygga gröna kam att fördela ut all inpackning. 


Håret får nu ligga med inpackningen i 5 min. 


Inpackningen är ursköljd och håret har jag kramat torrt med en handduk. Försiktigt försiktigt. INTE gnugga! Jag vill ha håret blankt och fint i många år nu. 


Nytvättat rufs på plats. Hoppas jsg får till frisyren nu!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar