fredag 28 april 2017

NYTVÄTTAT HÅR

Alltså jag njuter så av doften. Går och rör på huvudet bara för att känna doften av nytvättat hår!
Det tar sin lilla tid att tvätta det. Mycket vatten går det åt innan allt hår verkligen blir genomblött. Och så tung peruken blir när sen är genomvåt. 
Under tiden tar jsg på mig en gammal peruk. Väljer den mörka. Mest ifall nån som går förbi utanför skulle titta in och se mig. Då är jag ju mörk om än korthårig. Så för att förvilla lite mer sätter jag upp det med en klämma och i tofs. 
Färgerna är nästan lika när den nya är våt. 


Den får stå i uterummet och torka. 
Det sista formar jag till innan det torkar. Jag ser ut som ett troll först bär jag får på mig den. Men några drag med fingrarna genom det så börjar den ta form. 
Här sitter jag i solstolen med en kopp kaffe. Luggen är inte riktigt ok än, så en liten hårklämma hjälper till. 


Så här blev redultatdt. 
Luggen blir olika varje gång. Lite spänning i tillvaron är ju alltid bra. Hihi 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar