onsdag 11 mars 2020

FLÄTAR HÅRET OCH SPARAR DET MOT SLITAGE AV VARMA TÄNGER

Denna weekend ska vi åka till Sälen och jag känner att jag vill vara lite fin i håret på kvällarna.

Så istället för att spraya i värmeskydd och gå på med den varma locktången tar jag fram ett gäng gummisnoddar och påbörjar mitt jobb.

Emellanåt måste jag ta ner armarna för att få tillbaka blodet i armar och händer. 


Kommer då på att jag kan sätta peruken på perukstocken och jobba neråt istället.
Något bra med att ha peruk, mitt i allt elände.


När flätningen är klar och håret torrt ska jag börja jobbet med att försiktigt dra ur flätorna så håret blir vågigt. 
Jag har medvetet gjort vissa flätor smala och några tjocka, för att det ska se lite mer naturligt ut.

Då jag tar på mig peruken känns den jättekonstig.
Jag har flätat ihop underhåret med det övre så hela hättan har dragits ihop.


Nu är alla flätor delade och gummisnoddarna ligger på badrumsbänken och lyser med sina vackra färger. 
Minisnoddar i gult, rött, rosa, lila och blått.
Snälla mot håret så det ska bli mindre slitage på hårstråna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar