torsdag 19 mars 2020

RAKAR BORT ALLT HÅR IDAG

Jag går aldrig utan något på huvudet längre, så i förrgår tog jag tag i saxen och började klippa ner håret riktigt kort.
Jag lägger en handduk i handfatet och börjar klippa.
Mörka och ljusa partier ramlar ner på handduken.
En liten tanke infinner sig, gör jag rätt nu???


När jag fått till frisyren i nästan lika långa strån känns det helt rätt.


Imorgon ska jag ta fram rakhyveln och ta bort de korta stråna på huvudet.
Inte ett strå ska finnas kvar.
Helt kal skalle.
För att jag ska kunna använda min vacuumperuk igen.
Den känner jag min så fin i.
Ingen av mina andra peruker är snygga. De känns inte som jag alls.
Alla är mer eller minder förstora och de som inte är äkta kliar så enorm.

Jag messade med Jenny på Freedom Hair tidigare i vintras.
En kort frisyr kosta ca 29.000 kr.
Min långa fina kostar ca 47.000 kr.
Så istället för att den bara ska hänga på sin perukstock ska jag njuta av den.

Min nya vårfrisyr kommer lysa ikapp med vårsolen som nu börjar värma så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar