torsdag 7 maj 2020

PROMENAD MED KEBBA OCH TOFS

Tidigare har jag sytt i en tofs från min första peruk i denna keps.
Men för ett tag sen tog jag bort allt löshår.
Nu saknar jag löshåret....
Så jag letar fram en liten peruk med lugg och nackhår.
Luggen gömmer jag inne i kepsen medan nackhåret blir en tofs som sticker ut i hålet på kebban.
Nu känner jag mig redo och säker för att ta en promenad i solen.



Håret växer "så det knakar" men än så länge är det för kort.
Det finns inga tomma parterier med hår på huvudet.
Och det konstiga är att den lilla lugg som vuxit ut ligger åt fel håll!
Jag har alltid haft en virvel i luggen och snedlugg åt höger sida.
Nu visar den lilla luggen att den vill sträva åt vänster.
Känns jättekonstigt. 
Men jag får väl se vad som händer när det växer ut lite till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar