tisdag 8 december 2015

INLÄMNING AV PERUK - SKAVER OCH IRRITERAR I PANNAN

Idag klockan 9.00 hängde jag på låset för att lämna in min peruk till Rose-Marie. Även få en konsultation av henne. Kanske hade hon en snabb lösning.
Men icke!

Hon sätter på mig peruken och känner under kanten i pannan - lace front.
Ja nätet är vasst konstaterar hon.
Kommer med en slilikontejp och håller under nätet, men även den tejpen syns igenom.
Genomskinligt nagellack tänker hon högt...men det blir ju så stelt.
Att de inte gör nätet elastiskt funderar hon vidare. Och det kan ju tyckas vara en lösning.
Beslutet blev att hon ska tala med Malmö som levererar min peruk för att se om de kan hitta på nåt.
Jag lämnar kvar peruken, tar på mig min "dyra" fina sjal/mössa och går ut till Peder som väntar på parkeringen.

Vi sitter och tar förmiddagskaffe med tända ljus och njuter av pepparkakor med gräddädelost och ädelost med fikonsmak. Mmmm så gott!
Jag kommer på mig själv med att höra röster utanför köksfönstret. Då jag sitter med ryggen mot fönstret och utan något på huvudet så blir jag stressad. Sträcker mig efter en sjal och knyter runt huvudet.
I samma veva kommer ett sms från min mor som vill att jag kommer ner till USÖ till frisören för att vara med då min moster ska prova ut peruker...Hon är opererad för bröstcancer och påbörjar sin behandling på fredag.

Peder skjutsar ner mig till frisören för andra gången idag.
Jag möter min morbror utanför entrén. Han ska ta en promenad runt ån då han känner att detta med hår och frisyrer är vi tjejer bättre på.

Peruk efter peruk åker på. Jag fotar och fotar. Får gå ut i gallerian för att kunna skicka mms till min morbror. Till slut bestämmer vi att han får komma in för att vara med och göra den sista bedömningen då det står mellan 2 olika varianter. Ingen är i rätt färg, men hårlängd och frisyr.
Han blir positivt överraskad. Det ser så äkta ut. Han trodde det skulle vara jobbigt att se sin fru i peruk. Men hon är ju så snygg!
Den de väljer finns i 2 andra nyanser som beställs om kommer in torsdag fm.

Vi avslutar med en gemensam lunch på en Kinarestaurang.
Det blir både skratt, tårar och en massa kramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar