torsdag 24 december 2015

JULAFTONSMORGON - DEN KONSTIGASTE JULAFTON NÅGONSIN

Inga ögonfransar eller ögonbryn.
Hur sjutton ska jag kunna göra mig fin idag.
Ögonen är ju de som lyser upp hela mitt ansikte.
Och mina mörka fransar och ögonbryn har alltid ramat in så fint.
Konstig tanke. Så har jag aldrig tänkt förut.
Kan det inte räcka med att håret lossnat?
Måste mina ögonbryn och fransar också försvinna.
Det räcker nu!

Försöker lite smått att dra med en mjuk kajalpenna runt ögonen, ser inte klokt ut.
Ett puder till ögonbrynen från min frisör kämpar jag med. Hur gör man? Hur får man det att se äkta ut??


Mallar för form och storlek finns med. Men de har jag inte ens gett mig på att testa än.

Som avslutning denna Juliga Dag bjuder jag på en bild från en nyårsafton då vi precis kommit hem från Kap Verde.
Brunbränd och med mitt fina hår.
Här i lite juliga teman.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar