tisdag 16 februari 2016

KEPS MED PÅSYTT HÅR

En solig men isande kall promenad till min frisör blev det idag.

Jag har varit lite krasslig, både med feber, snuva och hosta. Så fredagens besök hos henne blev först idag tisdag.

Förra veckan lämnade jag nämligen in 2 kepsar till henne som hon skulle sy in hår i. 
Hår från den första peruken som kliade alldeles för mycket för att jag skulle kunna ha den på mig.
Hon hade sytt klart den ena, den cerise. Men det var så konstigt sytt vid öronen att jag fick med mig en träns hem för att korrigera med.
Den beiga var nästan färdigsydd. På den hade hon gjort lite annorlunda, men hår som går ner vid öronen, precis som på en peruk.
Den och 2 nya peruker ska jag komma och prova imorgon kl 16.00.
Känns som allt händer in i det sista...för imorgon kl 18.00 får vi 11 personer på besök.
50-årskalas.
Och redan på morgonen därpå åker vi mot Arlanda och värmen. 
Så även om jag stressar runt som en tok nu, vet jag att lugn och ro kommer.
Som tur är så ska min äldsta son och tjej på i vårat hus under hela semestern.
De får stor yta att njuta på, och vi får husvakt.

Nu har jag provat att fästa fast lite extra hår med säkerhetsnålar och satt upp allt i en tofs genom hålet bakpå kepsen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar