tisdag 2 februari 2016

LÖSÖGONFRANSAR MED TOUPÉTEJP

Jag har fått frågor om hur jag gör för att fästa mina lösögonfransar med peruktejp. Så jag ska försöka förklara med hjälp av några foton.

Dessa får jag på ordination från Hudmottagningen på Universitetssjukhuset Örebro.


Jag lossar ena fransen försiktigt genom att dra med pincetten på tränsen ovanför fransraden. 
Lägger sedan min frans så nära ytterkanten på tejpen det går.
Kollar att hela raden verkligen ligger på och inte under kanten.


Klipper sedan nära fransen, men inte för nära så du råkar klippa bort några fransar.


Tryck fast tejpen ordentligt. Vänd nu lösögonfransen så du har den inre delen neråt bordet. Klipp hörnen försiktigt snett uppåt, detta för att det inte ska bli stelt då du väl har de på plats. Kom på denna idén efter att jag tyckte det kändes alldeles för stelt på ögat. 
Pilla sedan upp ena änden. Ha koll så den dubbelhäftande tejpen har fäst på fransen.


Nu tar du pincetten längst ut där de längsta fransarna sitter, de som ska vara i yttre ögonvrån.
Fäst så långt ut du kan. Tryck försiktigt ner tejpen så nära ytterkanten du kan. Där dina egna ögonfransar växer/ska börja växa igen :)

Försök att inte röra tejpen för mycket, så håller den längre och fäster bättre.
Det går att redigera några gånger om man tycker att fransen inte hamnade bra på ögat. 
Funkar det inte? Andas några djupa andetag och börja om igen.
Tejp finns i massor! 
Tålamod är A och O här, om man som jag är nybörjare.

Jag lånade ett par mörkare lösögonfransar då jag fotade, för att det skulle synas bättre.
Dolly Eyelash Oh La La :)


Prova gärna och fråga om det var svårt att förstå.

Även på ICA har jag köpt lösögonfransar med hård kant. De med lös fladdrig kant fungerar inte när jag inte har några fransar att luta de mot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar