onsdag 16 mars 2016

LÖSÖGONFRANSAR - NÄR BLIR NI MIN VÄN??

Står framför spegeln i badrummet och jag är alldeles svettig.
Varför???
Jo jag kämpar med att få på mig lösögonfransar. Den vänstra hamnar perfekt på första försöket. Den högra däremot. Aaaaggghhh! Har nu bytt tejp 3 gånger!! Men det går bara inte. Så jag dyker ner i en ny förpackning och testar den högra därifrån. Nu åker min kofta av.
Nej, den vill bara inte. Vad gör jag för fel??
Drar och sliter i min topp för att få in lite sval luft.
Ger upp! Den högra får sitta lite sämre.
Sole skiner och jag kan gömma mig bakom mina solglasögon idag.
En skön promenad med en sol som strålar från en klarblå himmel.
Jag går förbi en granne. Han sitter mot husväggen - i bara shorts. Åh så ljuvligt!
Känner mig lite stärkt av den glädjen och vågar mig faktiskt in på Blomsterlandet - utan solglasögonen på.
Köper lite penséer, påskliljor och murgröna. Jag blir så glad av växter och blommor. De får mig glömma det jobbiga jag nyss kände.
Så med spänstiga steg går jag hem och plockar fram jord och krukor.
Jord under naglarna - det bästa jag vet.
Och sen glädjen i att se det vackra jag planterat.
Nu känner jag att magen börjar kurra. Över 14, inte undra på.
Så jag värmer snabbt lite rester från igår. Tar med mig tallrik och ett glas vatten och sätter mig ute vid kafébordet och äter. Längst in mot husväggen. I skydd mot insyn. 
Och det ÄR varmt. Brun sedan semestern är jag, så shorts och ett linne åker på.
Lite kalla vindar sveper förbi emellanåt. Men så ljuvligt!!!
Senare ikväll ska jag på middag och tjejkväll - därav lösgonfransarbekymret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar