fredag 8 januari 2016

FÖRSTA PROMENADEN MED PERUKEN PÅ

Igår var jag hos min frisör och fick peruken insydd och så klippte hon luggen så att den inte ska nå ner i ögonen. Det kliar och irriterar nåt enormt då!
De längder hon förra veckan sydde in i luggen klipptes till för att bli en naturlig del av peruken/frisyren.

Nu har jag stått framför spegeln i timmar, nja länge i alla fall.
Hur sminkar man sig då man inte har några ögonfransar. De gör ju att ögonen får en lyster.
Och att få dit ögonbryn när inga finns kvar är inte det lättaste.
Men ögonbryn har jag tränat på lite då och då. De blir inte lika, inte perfekta. Men det var de ju inte förut heller.

När sminket var på vågade jag till och med ta en promenad ute i snöyran.
Jag har en mössa jag fått av min mor som satt jättebra på. Då kändes peruken mer säker.


Lite röd om kinderna och snö i både hår och på mössan poserar jag här framför vår vintriga trädgård.

Jag träffade på en granne som stannade och pratade. Han tittade inte alls konstigt på mig.
Ögonbryn och lite svart runt ögonen samt långt ljus hår. Ja, så såg jag ju ut i oktober - innan håret började falla av.
Så kanske såg jag ut som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar