onsdag 20 januari 2016

FUNKTIONSNEDSÄTTNING - HANDIKAPPSERSÄTTNING

Jag har pratat med min handläggare på Försäkringskassan om att jag hört att jag kan få ersättning för mina utlägg i samband med min alopecia.
Då jag första gången pratade med Matthias Jansson hängde han först inte med. Men under samtalets gång knappade han på sin dator och då förstod han.

Jag har nu pratat med min läkare på Hudmottagningen och hon ska få en länk av FK för att fylla i intyg för att jag är berättigad till detta.

Idag ringde så en annan handläggare som jag inte kommer ihåg namnet på...
Jag ska intervjuas under ca 60 min per telefon på måndag.
Glömde fråga om jag i och med detta får veta om jag är berättigad...
Ställde en fråga ang detta och fick utförligt svar i form av bilder :)


En liten lathund hur du ansöker om handikappersättning från FK. 
Börja med att gå in på hemsidan och sen vidare enligt bilderna.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar