måndag 11 januari 2016

KÄRLEK I NEW YORK

HAPPYPLEASEMORETHANKYOU 

Ikväll har vi äntligen tittat på en film som jag fick tips om för ett bra tag sen.
Det var svårt att få tag i den med svensk text.
Så vi fick köpa den på Visat Play för 45 kr.
Att krypa upp i soffan under en fleecefilt med sin älskling var så mysigt.
Malin Åkerman spelar en tjej med Alopecie och en scen var riktigt rörande.

En gång i tiden fick jag höra att jag var lik Malin Åkerman.
I denna film spelar hon en tjej med alopecia - precis som jag idag.
Hon heter Annie i filmen. Jag kallas Anni av hela min släkt.



Vi satt båda med tårar i ögonen och min sambo sa åt mig att blunda då Annie ombads göra det.
För de orden hon fick höra säger min sambo ofta, ofta till mig.
Men jag har så svårt att ta in dem.
Jag vet att han älskar mig lika mycket nu som innan jag fick min AU.
Det gäller att jag också älskar mig själv nu.
Alla säger att jag är så snygg, fin, söt...
Önskar så att jag såg det då jag tittar mig i spegeln.

Läste ett reportage om en kvinna som drabbats av alopecia.
De hade flyttat från sitt bostadsområde ut på landet. Där kunde hon gå som hon ville utan att någon kunde se henne genom fönstret...
Hon använde endast en liten sminkspegel, orkade inte se sig själv.
Så önskar jag inte bli.
Behöver verkligen det sociala livet, vet att jag mår bra av det.
Vill verkligen hitta tillbaka till livet före alopecian. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar