torsdag 14 januari 2016

ÖGONFRANSAR - IGEN!

Igår satte Katharina på mig mina ögonfransar!!

Jag fick 15 st askar med ögonfransar med mig hem från frisören på USÖ.
Plus en ny turban med pannband.

Katharina skjutsade dit mig och följde sen med mig hem för att sätta på mig första paret.
Oj vad vi skrattade. 
Hon klippte av ena ögats fransar då hon tyckte de var lite för långa för mitt öga.
Men det andra ögat fick den längd som vare i förpackningen. Och de satt perfekt.
Lite så där lagom utanför ögats vrå.

Idag har jag så testat själv. Och det gick över förväntan!
Idag i alla fall...

Här är ögat med lite för kort fransrad. 


Jag har målat lite kajal på för att dölja fransraden. Även lite kajal under ögat.
Detta är så svårt eftersom jag aldrig använt kajal i hela mitt liv tidigare. 

När vi var på salongen bestämde jag mig för att köpa en ny turban.
Den lilamönstrade jag har älskar jag. Och går i jämt.
Men då den är nytvättat får jag gå i mössa inomhus i väntan på att den ska torka.
Blir lagom stressad då jag står vid ett av fönstrens i sovrummet eller i köket. Tänk om någon tittar in och ser mig. 
Kanske tror de jag är en tonåring som går med mössa inomhus :)

Den nya turbanen har ett löst pannband. Inga långa snoddar att knyta och som hänger ner likt hår över axeln.
Tänker att den kan vara bra att ha till mina lösflätor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar