måndag 11 januari 2016

LYCKLIG!!! PERUK OCH ÖGONFRANSAR PÅ REMISS

JAG ÄR SÅ LYCKLIG!! 

Fick precis ett telefonsamtal från Hudmottagningen på USÖ.
En sköterska berättar att jag ska få remiss på lösögonfransar samt en ny peruk! 
Och den nya peruken blir för 2015, eftersom jag inte tålde den första jag köpte ut.
Så nu väntar jag på att remissen ska dimpa ner i brevlådan.
Men jag kan redan idag gå till min frisör och berätta att remiss är skickad, så kan jag få ögonfransar redan idag :)
Sköterska ska be min läkare ringa upp mig på torsdag då hon har telefontid för att jag ska få ställa lite mer frågor, och sköterskan inte ska sitta emellan. Då får jag svar direkt.

Vad gäller peruk funderar jag faktiskt på att välja en med kortare hår.
Då jag varit och provat ut peruker förut har jag varit helt inställd på att ha en med långt hår. För att efterlikna mitt egna hår sen många, många år tillbaka.
Men med fall och långa strån blir det så tovigt. 
Trots att jag precis sprejat och kammat igenom peruken kan jag inte dra med fingrarna genom håret. Det har redan tovat ihop sig, på en gång.

Så en kort, men ändå inte kort...kanske till axlarna. Någon rak och lite tuff kanske..

Det är en djungel, det vet jag.
Provade några korta då jag valde ut den jag har idag.
Hade tittat i katalog och på nätet och valt ut några varianter.
Kan säga att jag inte såg klok ut i någon av dem.
Min frisör skrattade och vägrade till och med låta mig prova några av dem :)
Hur sjutton kan en bild på en modell med peruk på vara så olik verkligheten?
Nu vet jag ju att jag har extremt litet huvud så det blir att kolla efter S, även fast de måste sys in på mig enligt min frisör.
Att endast dra åt resårbanden ni nacken räcker inte på långa vägar.

Medan jag skriver detta får jag ett meddelande från Mina Vårdkontakter.
Det är sköterskan på Hudmottagningen USÖ som skriver: Vi har ju redan talats vid per telefon men vill ändå meddela att jag nu har bokat in dig på en telefontid till Anna Josefsson.

Snacka om ordning och reda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar