onsdag 20 januari 2016

LYCKLIG!!! EN PERUK TILL

PERUK FÖR 2015 

Det är kallt idag. Både inne och ute.
Termometern visade på -20 grader då jag vaknade.
Nu är det "bara" -13.
Jag ser att postbilen stannar vid vår brevlåda.
Så jag väntar in att den ska svänga runt och åka bortåt gatan innan jag går ut.
Mössa, kappa som jag knäpper, tjockaste goaste stövlarna och så tumvantar på. Bara för att gå ut och hämta in posten....Längtar bara lite efter sommaren...

Ett brev till mig!
Det är från min läkare på Hudmottagningen på USÖ, Anna Josefsson.
Jag sliter nästan upp kuvertet och läser.
Jag har beviljats en peruk. Ersättning för den första med lacefront som jag inte kunde ha.
Tack snälla rara doktor, som förstår mitt dilemma!


I och med detta kan jag ta ut en till och så har jag 2 st kvar att få nu under 2016. OM under sker behöver jag inte hämta ut några för i år - för visst ska håret komma tillbaka! Bara solen visar sig så jag kan lapa D-vitamin till max!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar