torsdag 7 januari 2016

PEPP TROTS KALT HUVUD

Ett meddelande dyker upp i mobilen.

"Hej du goa söta starka vackra kvinnaDu är en stor förebild för mig. Så oerhört starkt av dig i måndags att ta av dig peruken."

Jag läser och blir så rörd.

I måndags var vi på tjejfrukost tillsammans, och jag blev så boostad av alla härliga vänner.
Och så kommer detta fina meddelande från Rosanne.

Så sött ansikte, fin huvudform, näpet huvud...
Tänk att jag aldrig sett/ser mig själv så.
Och aldrig har jag fått höra det förut.

Men i och med att jag är öppen med min sjukdom så börjar alla känna på sina egna huvuden.
Den ena har ett stort, en annan en bula någonstans, en tredje toppig form.

Ja tänk vilken tur att jag just fått ett litet, sött och perfekt huvud...Hmmm

Idag ska jag ge mig ut kylan...20,9 minusgrader i morse. Köldrekord så det skriker om det!
Kl 14.00 ska jag till min frisör - igen.
Hon ska sy in peruken och klippa till luggen. Även tunna ur den lite tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar