fredag 15 januari 2016

TATUERING/PIGMENTERING

SMINKÖS PÅ PLASTIKEN 

Så trött imorse då jag stod framför spegeln, ändå börjar jag med att göra iordning mina lösögonfransar...Typ samma känsla som att måla på mascara då jag jobbade.
Nu är jag ju sjukskriven och brukar inte sminka mig så här tidigt på dagen.
Men att lära mig få dit fransarna snyggt var väl det som triggade mig.

Jag har tidigare kontaktat Plastikmottagningen och hon som pigmenterade mig efter min förebyggande bröstoperation. 
Den pigmenteringen behöver bättras på, fast det gjorde fasiken så ont!!!
Hon ringde mig nu på förmiddagen och vi kom att prata om hur jag mår idag.
Hon mindes att hon nyligen talat med en läkare på Hudmottagningen om att de remitterat patienter till Kerstin Rapp för att tatuera ögonbryn.
Jag har inte fått någon sån info. 
Har bara sökt själv och kostnaden för ett par 3D-ögonbryn kostar 4.000 kr HÄR
Malin pushade på mig att kontakta Hud och fråga mig för. Så att detta inte fallit mellan 2 stolar.
För som hon sa, råkar man ut för cancer som ju kan jämföras med Alopeci med tanke på håravfall, så har de ett skyddsnät redan från start.
Alopeci är en så liten och osynlig grupp.
Nu är vår sjukdom inte dödlig som cancer kan vara.
Men psykiskt är känslan densamma då man ser allt hår falla från huvud och kropp.

Hon peppade mig och fick mig att avstå allt typ av tatuering före vår solsemester.
Så långt hade inte jag tänkt själv.

Sen blev hon även nyfiken på mina lösögonfransar.
Hon använder sig nämligen av dessa varje dag. Både billigare och enklare än att måla mascara tycker hon.
Måste kanske tillägga att vi fick väldigt bra kontakt då jag tillbringade många tillfällen på britsen under hennes nålar.

Kanske ska uppdatera mig till dessa Spiderwebs inför ett boende på Spider House :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar